onsdag 12 augusti 2009

PAR(AD)IS






nu har jag flygit ut, kommit hem och här är jag. i mitt egna lilla paradis. jag har inte hunnit sakna min familj än då de skickar sms och ringer om varandra stup i kvarten :)
vilket är bra och som jag uppskattar eftersom jag tycker ganska väl om familjen! en vecka har sprungit iväg. under denna vecka av ledighet har jag hunnit göra en massor av saker; så som att upptäcka att jag faktiskt kan (och tycker om när jag inte har annat för mig) att läsa! tre böcker har jag hunnit läsa ut - 400 sidor var och en var på engelska/franska tillochmed. stolt som en tupp! men herre gud, tänker väl du, tre böcker på bara några dagrar då måste hon ha läst dynget runt. men icke. jag har hunnit kolla runt istan - vilket har kostat mig skjortan eftersom dom där metro biljetterna rinner som olivolja genom händerna... mina stadsbesök har mestadels hållt rum i montmartre där de fantastiska tygmarknaderna (eller rättare sagt 1000tals små varuhus då en affär är på fem våningar) där jag köpt diverse tyg. tyget och alla detaljerna har jhag sedan hunnit sy massor av: en body, en klänning, en kjol och nu håller jag även på med den andra bodyn. alltsammans skall skickas till min nya vän/kollega Rebecca. tjusigt namn hörru. mycket tig har också gott åt matlagning (ännu en nyupptäckt konst jag inte riktigt trodde fanns inom mig) och EN HEL DEL av min tid har gott åt att ligga framför tvn med datorn, tillsammans med det fabulösa redigeringsprogrammet jag införskaffat, på magen. därav alla bilder nedan :) och idag började min kurs i franska... lärarinnan är hystriskt rolig och pratar helst så lite engelska som möjligt. vilket båda har sina för- och nackdelar. man förstår inte så mycket men så väluppfostrad man är sigen man bara "oui" och nickar på huvudet när hon sagt något som jag tolkat som "föstår du?" nej riktigt så farligt är det inte. hon är jättebra och jag förstår faktiskt en hel del. jag är inte sämst i klassen helt enkelt ;) och jag tror bestämt att det ska kunna bli en liten fransyska av mig en vacker dag.
så arrevoar och så ses vi nästa helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar