måndag 29 mars 2010

PLING

"Hej det är jag som är Hitler, er granne, kan ni sänka musiken?".

Granne nummer två är avklarad. och gud vad jag måste vara hatad i det här huset :D men till mitt försvar så är göteborgare helt värdelösa på den där "innan 10 och efter 10" regeln. en hel dag fick jag utstå country, jazz och rock n' roll och en och annan balad tills jag somande vid tolvtiden (!!!). och sen vakna till samma kassa skara av musiksmak, måndag morgon, klockan 07.30. wtf?

vändpunkt: nu ringde mina tredje grannar på mig (min dörr), dom hade låst in sina nycklar på vinden, och ville att jag skulle låsa upp för dom. yes! äntligen en granne som står i skuld till mig och som jag kan låna smör av om jag skulle behöva :) jag gillar verkligen att bo här (när det är tyst)!

annat ämne, kläder: ritar ritar och ritar för fullt på min kollektion. det ploppar upp nya idéer hela tiden. igår fick jag inte mycket sömn pga detta grubblande. fick till och med gå upp och äta frukost, kl 03.00, för att få fokus på någonting annat än kläder.

konstigt hur besatt man kan bli av en dröm. men jag vill jag vill jag vill jag vill verkligen det här! jag vill rita mina egna kläder, låta någon annan sy upp dem (fabrik), sälja dem i massvis med butiker och online, tjäna snuskigt med pengar och köpa min 13 miljoners villa och ett hus i thailand, resa land och rike när jag vill (eftersom jag alltid kan jobba med ett stycke dator och ett litet bredband!). DETTA ÄR MIN DRÖM. +jag vill se folk omkringgåendes i städer/länder i min design.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar